perjantai 9. lokakuuta 2015

#8 Pientä kehitystä laukassa

Perjantaina meillä oli tarkoituksena olla istuntaharjotuksia, mutta myrskyn takia kukaan ei ois kuitenkaan uskaltanut mennä ilman jalustimia, niin tehtiin varasuunnitelmana asetuksia ja taivutuksia.

Ratsuna mulla oli jälleen Kiki, joka on noussut kyllä ihan  mun suosikkihepaksi!

Aloteltiin oikeestaan heti tekemään tehtävää, jotta kaikki muistais ratsastaa eikä ehtis hepat tai ihmiset jännittää. Lähettiin tulemaan käynnissä vasemmasta kierroksesta kolmikaarista, jonka jokaiselle kaarelle tehtiin voltti. Tää suju oikeestaan hyvin ja heppa alko melkeen jo ylitaipumaan.

Vaihdetiin suuntaa ja huomasin, että vasen pohje ei mee kunnolla läpi. Yritinkin korjata sitä sitten koko lopputunnin ajan parhaani mukaan. Siirryttiin raviin ja jatkettiin samalla tehtävällä. Tässä tuon todellakin huomas, ettei ollu pohkeet täysin läpi. Välillä tuli liian isoja voltteja, välillä heppa punki sisäpohjetta vasten.

Vaihdettiin vielä suunta ja tehtiin ravissa sinnekin päin. Kiki alko aina päädyissä ja toisella pitkällä sivulla vähän kiihdyttelemään ja sitten taas kolmikaarisella vauhtia oli ehkä liiankin vähän. Enskerralla siis pohkeet paremmin läpi alusta asti ja liikkeen tulis lähteä eteen ja ylös, eikä välillä eteen ja välillä vaan "alas".

Loppuun otettiin vielä laukkaa ympyröillä ja meinasin jo sanoa, etten halua laukata. Mua jännitti nimittäin ihan sikana viimekerran säikähtämisen jälkeen. Päätin kuitenkin, että vaikka toinen ratsastaja samalla ympyrällä laukkaiskin jo, odotan, että mulla on rauhallinen olo ja heppa on mun kuulolla eikä oo vaan innoissaan kun toinenkin laukkaa. Tää toimi toosi hyvin ja heti ekasta nostosta asti laukka oli ooikein mukavan rauhallinen. Toki eihän se polje vielä hyvin takajaloillaan, mutta ei ainakaan tarvinnut kaahottaa "päättömästi", niinkuin se on selkään tuntunut ennen!

Suunnanvaihdos vielä ja toiseen suuntaan sama homma. Voi että olin tyytyväinen tunnin jälkeen! Musta tuntu kerrankin siltä, että olin onnistunut jossain, vaikka itse kolmikaarinen ei sujunut niin hyvin. Tälläviikolla meillä pitäiskin siis olla viimeksi väliinjäänyt istuntatunti. Odotan oikein innolla, varsinkin jos ratsuna on jälleen Kiki!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti